Rbok - Ansök om att bli föreningsadministratör

Här kan du som utsedd representant ansöka om att bli föreningsadministratör för din registrerade förening i Malmö stads boknings- och bidragssystem Rbok. Ni ska endast skicka in en ansökan per förening.  

Mer information om övergången till det nya boknings- och bidragssystemet Rbok

Är er förening inte registrerad? Ansök om att bli registrerad förening hos fritidsförvaltningen.

Så här ansöker du om att bli föreningsadministratör

  1. Starta e-tjänsten och logga in som "Kund".
  2. Fyll i dina kontaktuppgifter i din profil som finns längst upp till höger efter att du loggat in.
  3. Gå till "Ansök" i menyn.
  4. Leta upp "Ansökan om att bli föreningsadministratör" och klicka på "Ansök". 
  5. Fyll i alla uppgifter i formuläret och skicka in din ansökan.

Du kan följa din ansökan i Rbok och du får även ett e-postmeddelande när ansökan uppdateras av handläggare.

Guide - Administrera din förening i Rbok (pdf)

Efter att din ansökan blivit godkänd

När din ansökan om att bli föreningsadministratör blivit godkänd har du tillgång till din förenings profil i Rbok. 

Nu har du möjlighet att

  • administrera föreningens uppgifter och lägga till fler användare med olika rättigheter
  • boka anläggningar (från och med 7 november 2021)
  • närvarorapportera (från och med slutet av december 2021)
  • ansöka om föreningsbidrag (från och med slutet av december 2021). 

Skyddade personuppgifter 

Observera att informationen som lämnas i e-tjänsten kan komma att bli en offentlig handling. Vi kan därför inte garantera fullständigt skydd av eventuella skyddade personuppgifter. 

Kontaktuppgifter

Behandling av personuppgifter

Följande behövs för e-tjänsten