Webbkakor

Vi använder kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på bästa sätt. Vi använder också kakor för webbanalys för att göra webbplatsen bättre.

Organisationsbidrag inom socialt område - Ansökan för ett år

Den här tjänsten kräver inloggning

Ettårigt organisationsbidrag är ett ekonomiskt stöd till idéburna organisationer som verkar inom socialt område. Bidraget gäller för ett år och går att ansöka om under perioden 1–15 december 2025.

Arbetsmarknads- och socialförvaltningen tar endast emot ansökningar om organisationsbidrag via denna e-tjänst. Saknar du e-legitimation och möjlighet att skaffa det ska du kontakta asf.organisationsstod@malmo.se.

Innan din organisation ansöker

Innan din organisation ansöker om bidrag är det viktigt att ni läser igenom våra krav och villkor för att ansöka om bidrag till idéburna organisationer inom det sociala området. 

Vilka bidrag kan vi ansöka? - Malmö stad

Om ni har några frågor inför ansökan, kontakta oss på asf.organisationsstod@malmo.se.

  • Ansökan ska avse år 2026.

  • Ansökan ska vara inskickad mellan 1 - 15 december 2025.

  • Det är organisationens stadgeenligt valda styrelse som ansvarar för organisationens ansökan.

  • Ansökan ska vara på svenska.

  • Ansökan får inte innehålla felaktiga uppgifter eller ogiltiga underlag.

  • Ansökan ska vara fullständig för att den ska handläggas. Om ansökan inte är fullständig ska organisationen lämna in en komplettering på det sätt och inom den tidsperiod som ansvarig handläggare uppger. Om kompletteringen lämnas in på andra sätt eller senare än utsatt datum kommer ansökan inte att handläggas.

Ni ska beskriva föreningens målgrupp, verksamhet och ekonomi samt uppge kontaktuppgifter.

I ansökan ska ni också bifoga följande handlingar:

  • Aktuella stadgar
  • Underskrivna protokoll från årsmöte och konstituerande styrelsemöte från 2025
  • Registreringsbevis från Skatteverket
  • Fastställd verksamhetsberättelse från 2024
  • Fastställd verksamhetsplan
  • Fastställd balans- och resultaträkning från 2024
  • Revisionsberättelse från 2024

Uppfyller er organisation två av följande tre kriterier? Då behöver er revisionsberättelse vara underskriven av en auktoriserad eller godkänd revisor.

  • Fler än tre anställda i genomsnitt under året
  • Mer än 1,5 miljoner kronor i balansomslutning
  • Mer än 3 miljoner kronor i nettoomsättning

 

Utloggning från e-tjänst vid inaktivitet

Observera att systemet automatiskt loggar ut er efter 60 minuters inaktivitet. 15 minuter innan kommer det en varningsruta om att ni kommer bli utloggade, där finns det möjlighet att trycka på "förläng".  Uppdatera sidan för att försäkra er om att ni fortfarande är inloggade. Spara ofta för att inte förlora något arbete.

Redan påbörjat en ansökan?

Om du har sparat en påbörjad ansökan i e-tjänsten hittar du den under Ej inskickade ärenden på Mina sidor.

Spara och överlåt ärenden

På Mina sidor kan du också överlåta sparande ärenden till någon annan. Klicka på Överlåt ärende och fyll i uppgifterna.

Skyddade personuppgifter

Du som har skyddade personuppgifter ska inte använda denna e-tjänst. Orsaken är att informationen som lämnas i e-tjänsten kan bli en offentlig handling. Det är heller inte möjligt att garantera fullständigt skydd från obehörig insyn. Ta istället kontakt via telefon på 040-34 10 10.

Följande behövs för e-tjänsten

Du kommer att gå igenom följande steg:

Föregående Nästa