Arbetsgivarintyg - Beställ

Här kan du som arbetar eller som har arbetat för Malmö stad beställa ett arbetsgivarintyg.

Arbetsgivarintyget ska du lämna till din A-kassa. Intyget visar hur många timmar du har varit i tjänst de senaste 12 arbetade månaderna eller den period A-kassan kräver.

Handläggningstiden för ett intyg är cirka 10 arbetsdagar.

Få intyget digitalt eller i pappersform

Du kan få ditt arbetsgivarintyg digitalt eller hemskickat i pappersform. Vill du ha intyget i pappersform så skriv detta i beställningen under Övriga upplysningar.

För dig som är/har varit timavlönad

Särskild handläggningstid gäller dig som är/har varit timavlönad eftersom du får din lön en månad i efterskott. Om du som är timavlönad beställer ett arbetsgivarintyg som ska gälla till dagens datum, måste du därför vänta tills din lön är klar i HRrutan innan du kan få ditt intyg.

Mer information om när vi tidigast kan hantera ditt intyg

Efter du skickat in din beställning

När ditt intyg är klart får du ett mejl eller sms från Arbetsgivarintyg.nu med instruktioner om hur du godkänner uppgifterna i intyget digitalt med BankID.

Behöver du hjälp? Kontakta HR-support.

Kontaktuppgifter

HR-support

040-34 94 94

Personuppgiftsansvarig

Kommunstyrelsen

kommunstyrelsen@malmo.se