Arbetsgivarintyg till A-kassan - Beställ

Här kan du som arbetar eller som har arbetat för Malmö stad beställa ett arbetsgivarintyg till din A-kassa.

Intyget visar hur många timmar du har varit i tjänst de senaste 13 arbetade månaderna eller den period A-kassan kräver.

Handläggningstiden för arbetsgivarintyg är cirka 10 arbetsdagar och handläggningen görs i turordning. Skicka inte in din beställning mer än en gång.

Du får intyget digitalt

Intyget är digitalt och laddas upp till arbetsgivarintyg.nu och till din A-kassa (om du tillhör en).

För dig som är/har varit timavlönad

Särskild handläggningstid gäller dig som är/har varit timavlönad eftersom du får din lön en månad i efterskott. Om du som är timavlönad beställer ett arbetsgivarintyg som ska gälla till dagens datum, måste du därför vänta tills din lön är klar i Medvind innan du kan få ditt intyg.

Efter du skickat in din beställning

När ditt intyg är klart får du ett mejl eller sms från arbetsgivarintyg.nu (AG-Intyg) med instruktioner om hur du godkänner uppgifterna i intyget digitalt med BankID. Tänk på att kontrollera att mejlet inte hamnat i din skräppost.

Har du gjort fel i din beställning?

Om du gjort fel i din beställning ska du svara på den kvittens du fått per mejl om beställning av intyg. Svara på mejlet och ange vilka uppgifter som blivit fel och vad du vill ändra i beställningen.

Hittar du inte ditt intyg?

Om du behöver guidning med att hitta ditt arbetsgivarintyg ska du kontakta Sveriges A-kassor.

Kontakta Sveriges A-kassor

Har du andra frågor om intyg kan du kontakta HR-support.

Kontaktuppgifter

HR-support

040-34 94 94

Personuppgiftsansvarig

Kommunstyrelsen

kommunstyrelsen@malmo.se